Med ledordet återanvändning tar RP tillvara och anpassar kontors befintliga möbler och inredning. De agerar kundernas långsiktiga partner och nav med ansvar att hantera all deras kontorsinredning och ser till att det används så optimalt som möjligt.
Kontorsinredning behandlas av många verksamheter som en kortlivad konsumtionsvara och byts ut och slängs efter bara tre till fem års. Där den faktiska tiden möbeln utnyttjas bara är en tredjedel av tiden. Detta trots att kontorsinredningen är tillverkad med kvalitet och har genomgått och klarat hårda krav och tester för att hålla 20 till 30 år. Förändringar hur arbetsplatser utformas och storlek på kontorsyta gör att kontorsinredning inte längre passar in, blir omodern och kasseras.
RP hjälper kunderna att göra kontorsinredning till en långsiktig tillgång.
Idén är att jobba inne hos kunden och ta han om hela inredning och se till att de utnyttjar det dom redan har. All inredning längs in i en databas vilket gör att det blir en överblick över allt som finns, och på vilka arbetsställen och orter. När behov finns kan RP komma med förslag på hur den på bästa sätt kan omstationeras och grupperas. Inredning som inte passar verksamheten får kunden hjälp med att omfördela så det kommer till nytta hos någon annan verksamhet.
Möbler tvättas och renoveras i möbelrekonden. Showroomet visar inspirerande möbleringar av återbrukat. Inredning som gått ur tiden av någon anledning anpassas genom upcycling i RPs verkstad.
Partneravtal som sträcker sig under längre perioder men också försäljning. Agerar mellanhand när en kunds inredning säljs till en annan kund.
Sänkta kostnader för kontorsinredning genom att alla inköp är genomtänkta, miljöbesparing. Inga förråd som inhyser bortglömd inredning.