Affärsmodell: Delnings­plattformar

Prenumerationstjänst för barn- & babyprodukter

Parently förenklar föräldraskapet genom att erbjuda föräldrar tillgång till det dom behöver när dom behöver det.

Problem

En barnfamilj spenderar i snitt ca 40.000kr på barn- och babyprodukter bara under de tre första åren. Produkter som sedan ofta hamnar i ett förråd i väntan på nästa barn eller inte används alls. Plats som kan användas till annat och produkter som kan användas av någon annan.

Lösning: Prenumerationstjänst för barn- & babyprodukter

Parently hyr ut barn- och babyprodukter av ledande premiumvarumärken. Efter en hyresperiod rekonditioneras produkterna och så hyrs de ut igen till nästa användare.
Parently förser kontinuerligt sina leverantörer med data och insikter ifrån slutkonsumenten så de kan designa och utveckla mer hållbara produkter.

Affärsmodell: Delnings­plattformar

Möjliggöra delande och gemensamt nyttjande genom t.ex. en app eller koncept.

Intäktsmodell och fördelar för Parently

Kunderna betalar en vecko- eller månadsavgift för sin prenumeration.
Parently köper inte in sina produkter utan har skapat en samarbetsmodell med sina leverantörerna som innebär att de istället delar på intäkterna.

Fördelar för kunden och slutanvändaren

Kunden får tillgång till premiumprodukter till sina barn utan att behöva köpa det, vilket kan vara en stor investering för en barnfamilj. Det sparar också utrymme då kunden enkelt skickar tillbaka produkterna när de inte längre används. De är också med och bidrar till ett mer hållbart samhälle.

Parently i ett nötskal

Huvudverksamhet:
Uthyrning av barn- och babyprodukter
Juridiskt namn:
Parently AB
Grundades år:
2020
Lanserade cirkulär lösning:
2020
Antal anställda:
2-6
Svenskt säte:
Stockholm
Övriga orter:
Västerås
Typ:
Startup
Målgrupp:
B2C
Webbsida:

Fler aktörer inom Delnings­plattformar